fbpx

september, 2018

15sep(sep 15)10:00 AM16(sep 16)10:00 AMEgyptian Engineering Day 2018 | يوم الهندسة المصري ٢٠١٨

more

Event Details

Few years ago, Artificial Intelligence was the hottest topic in the engineering field. Many jaws dropped only upon listening to its possible applications before even seeing a prototype. No one could imagine that someday giant automobile manufacturers will be building Self-Driving Cars; until Tesla became one of the first automotive brands to launch a self-driving vehicle. Having Photographs that become Purchases wasn’t easier for people to grasp either. Amazon has already incorporated a visual search option on its mobile application where you can just take a photo of the item you want, and it will show you something very similar or identical.

Same goes with other topics like Internet of Things, for example. However, during the last couple of years AI hasn’t become the ceiling of engineering inventions. Brilliant Engineers understood that AI and IOT, for example, can be used as assisting tools for further technological breakthroughs in different interesting topics like Machine Learning, Cyber Security, Robotics, Data Science and more.

EED2018 this year is interested in showing you a Glimpse of the future’s Intelligence that most scientists have foreseen to be prepared because what’s coming next is real fantasy.

Brace yourself for the Egyptian Engineering Day journey where the market, industry, and engineers either undergraduates or postgraduates are no more in silos. This year the EED Hub Exhibition is filling these gaps. If you’re a national foundation, competition, educational program or international development agency in the engineering or education ecosystem, and if you would like to serve the engineering community, EED is offering you a booth at a very close spot to the Egyptian youth brilliant minds. If you’re interested to join, please follow this link: eed.eg/Hub

Join us on the 17th episode of EED on Saturday 15th and Sunday 16th of September, 2018 at Azhar Conference Center (ACC), Cairo, Egypt.
Visitors Registration: http://reg.eed.eg/visitor
For organizing a group visit: http://reg.eed.eg/visit

Follow us on Social Media for instant news:
———————————————————-
Facebook: facebook.com/EgyptianEngineeringDay
EED Website: www.eed.eg/
YouTube: youtube.com/EEDchannel
Twitter: twitter.com/EEDnews
Instagram: @egyptian_engineering_day

على قائمة الموضوعات الأبرز في الساحة الهندسية، بدأت موضوعات مثل الذكاء الاصطناعي وإنترنت الأشياء تحتل الصدارة منذ سنوات قليلة. كان مجرد التفكير بهذا الكم الهائل من الأفكار المبهرة التي تقوم على هذين الموضوعين، وكيف يمكن أن تتسبب هذه الأفكار في تغيير شكل الحياة البشرية بشكل جذري، كفيلًا بوضعهما على رأس تلك القائمة، بالرغم من كونها لم تتخط الأوهام إلى أرض الواقع، ولا حتى في صورة نماذج تجريبية مصغرة. من منّا كان يتصور قبل سنين أن يكون التوجه السائد بين رواد صناعة السيارات هو إنتاج السيارات ذاتية القيادة، حتى خرجت “تسلا” للعالم بأولى تلك السيارات؟ أو عندما يعجبك منتج ما وتود شراءه، فيكون كل ما عليك فعله هو أن تقوم بتصويره، ويتكفل محرك البحث الذكي بإيجاده لك، من كان يتصور أن يصبح الأمر بهذه السهولة حتى فاجأتنا “أمازون” بتنفيذ الفكرة؟

ولا ينتهي سرد الأمثلة أبدًا، وكل فكرة تبدو ألمع من سابقتها. ورغم كل ذلك، فلم يعد الذكاء الاصطناعي وإنترنت الأشياء يمثلان سقفًا لأحلام المهندسين خلال العامين الماضيين، وإنما فاقتهما الطموحات ليصبحا أدوات البناء الرئيسية لتطبيقات أكثر تعقيدًا – وأكثر إثارة كذلك -، كتعلّم الآلات، وعلم البيانات، وأمن البيانات، والروبوتات، وغيرها.

كان كل ذلك جديرًا بتخصيص نسخة هذا العام من يوم الهندسة المصري ليتمحور في كافة تفاصيله حول الذكاء الاصطناعي حاضره ومستقبله المثير الذي يستمر المتخصصون بتشويقنا لما سيحتويه من إبداعات تفوق الخيال.

استعدوا جميعًا لنسخة غير مسبوقة من يوم الهندسة المصري، ورحلة تتمازج فيها خبرات الخريجين وطاقة غير الخريجين في واقع الصناعة الحي، لنشهد سويًا طفرة مصرية في خلق هذا المستقبل، ما سيتبلور جليًا في مجهودات العقول الفذة المشاركة في معرض يوم الهندسة المصري.

أما إذا كنت مؤسسة وطنية، أو مسابقة علمية، أو برنامجًا تعليميًا، أو أي نوع من المؤسسات ذات البصمة المؤثرة في المجتمع الهندسي، فإنه يسعدنا أن نتيح لكم في هذا العام فرصة للتواجد الحي بين المشاركين، عبر إتاحة مشاركتكم في “HUB يوم الهندسة المصري” وتوفير مساحة مخصصة لإقامة منفذ خاص بكم للتواصل مع الحضور. للتعرف على مزيد من التفاصيل، برجاء التكرم بزيارة الرابط أدناه: eed.eg/Hub

انضموا إلينا في عامنا السابع عشر على التوالي من يوم الهندسة المصري، يومي السبت والأحد الموافق 15 و 16 من سبتمبر لعام 2018، بقاعة المؤتمرات بالأزهر، القاهرة، مصر.
لتسجيل الحضور: http://reg.eed.eg/visitor
لتنظيم الرحلات: http://reg.eed.eg/visit

لأخبارنا الحصرية، برجاء متابعتنا عبر وسائل التواصل الاجتماعي:
—————————————————————–
Facebook: facebook.com/EgyptianEngineeringDay
EED Website: www.eed.eg/
YouTube: youtube.com/EEDchannel
Twitter: twitter.com/EEDnews
Instagram: @egyptian_engineering_day

Time

15 (Saturday) 10:00 AM - 16 (Sunday) 10:00 AM

Location

ACC (al-Azhar Conference Center)

1 ش يوسف عباس - مدينة نصر - القاهرة - مصر, Cairo, Egypt, 11272

X